Hockey is in Nederland een succesvolle sport. Met honderdduizenden leden en nog veel meer enthousiaste fans. Door sponsor te worden in het hockey is het mogelijk deze interessante doelgroepen te bereiken.
HC Bloemendaal, één van de oudste en meest succesvolle en aansprekende hockeyclubs van Nederland én van de wereld, biedt diverse interessante mogelijkheden en activiteiten voor sponsors en donateurs. Zowel via de verschillende media, zoals televisie, print en online, maar ook direct op en rond de velden is het goed mogelijk een aantrekkelijk en goed netwerk op te bouwen, zowel particulier als zakelijk.
Toonaangevende sport
Uiteenlopende media, waaronder televisie, print en online, besteden aandacht aan de hoofdklasse competitie, de Euro Hockey League en aan de prestaties van onze nationale hockeydames en -heren. Het is dan ook begrijpelijk dat veel bedrijven de hockeysport kiezen als platform voor hun marketing en communicatie. Sponsoring is een uitermate geschikt medium voor het vergroten van de naamsbekendheid, het verbeteren van het imago, maar ook het verbreden van het zakelijke netwerk.
Interessante doelgroep
Onze leden en hun achterban vormen een uitermate interessante doelgroep voor bedrijven en instellingen, die op een ongedwongen en sportieve manier met hen in contact willen komen. HC Bloemendaal draait al decennia bovenin mee in het tophockey. Reden waarom bedrijven vaak kiezen voor onze club om deel uit te maken van de çommunity van HC Bloemendaal, in de regio, in Nederland, maar ook in de internationale hockeywereld.
Favoriete club
Sportsponsoring is een zeer ‘sympathiek’ instrument waarmee een bedrijf haar marketing- en communicatiestrategie kan ondersteunen. Het stelt een bedrijf in staat om de bedrijfsnaam, het product, of de dienst dynamisch te presenteren, terwijl het bedrijf tevens een belangrijke rol speelt als supporter van de favoriete sportclub of het team. Kortom, er is sprake van een wederzijds voordeel.
Kernelementen
HC Bloemendaal biedt uiteenlopende mogelijkheden. Wij hanteren hierbij vijf kernelementen:
1. exposure: zichtbaarheid van uw bedrijf op tal van manieren (bord- en shirtreclame, training-hesjes, dug-outs, doelen, etc.)
2. associatie: het in eigen communicatie associëren met HC Bloemendaal
3. netwerk: hospitality, new business, marktverbreding
4. engagement: stakeholders (bijvoorbeeld medewerkers, aandeelhouders) betrekken bij HC Bloemendaal
5. maatschappelijke betrokkenheid: deelname aan initiatieven op het gebied van maatschappij en sport
Mocht u interesse hebben om HC Bloemendaal financieel of op een andere manier te ondersteunen, dan kijken wij graag samen met u naar de mogelijkheden. Waarbij wij meedenken over de combinatie van de belangen van uw bedrijf en onze doelstellingen.
Voor meer informatie omtrent sponsoring bij HC Bloemendaal stuurt u een mailtje met uw gegevens naar [email protected]. Wij nemen snel contact met u op.